Już tylko wspomnienia… Warszawa 2014

W dniach 21 – 25 maja uczniowie klas III zwiedzali Warszawę. Zapraszamy do odwiedzenia GALERII ZDJĘĆ Z WYCIECZKI oraz do przeczytania wspomnień samych uczniów.

„W piękny, pogodny, majowy dzień wspaniałym autokarem udaliśmy się na wycieczkę do stolicy Polski – Warszawy. Abyśmy mogli jak najwięcej zwiedzić i zobaczyć, program wycieczki był  wypełniony po brzegi. Zaczęliśmy od Stadionu Narodowego, który na pewno wszystkich zachwycił swoją wielkością i nowoczesnością. Potem weszliśmy na dachy Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, by podziwiać piękny ogród. W następnej kolejności odwiedziliśmy Centrum Nauki ,,Kopernik”. Myślę, że nikt z nas nie był świadomy faktu, że ucząc się, można też dobrze się bawić. Zakwaterowaliśmy się w schronisku „Syrenka”. Spanie i jedzenie wszystkich zadowalało. Po obiadokolacji w naszym schronisku pojechaliśmy do galerii „Arkadia”. Dzień pierwszy, choć trudny był bardzo ciekawy.  Po całym dniu „na nogach” wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale i tak nie przeszkadzało to w ,,czuwaniu” prawie całą noc .

Drugiego dnia już od siódmej wszyscy przygotowywali się do dalszego zwiedzania. Zaczęliśmy od Cmentarza na Powązkach, gdzie zostali pochowani najbardziej zasłużeni ludzie. Później ulicami pięknej Warszawy dojechaliśmy do Zamku Królewskiego, gdzie pan przewodnik pokazał nam wspaniałe sale królów oraz opowiedział ich historie. Myślę, że to był naprawdę interesujący wykład. Jadąc dalej, dotarliśmy do budynku Telewizji TVP na Woronicza. Wszyscy byli zaskoczeni, gdy dowiedzieli się jak rzeczywiście wyglądają studia nagraniowe. Przekonałam się, że cały czas żyłam w nieświadomości. Następnie zwiedzaliśmy ogrody i pałac w Wilanowie. To było coś pięknego. Zachwyciły mnie piękne widoki. Zjedliśmy kolację w warszawskiej restauracji i elegancko ubrani udaliśmy się do teatru „Och, teatr” na spektakl „Przedstawienie świąteczne” w reżyserii Krystyny Jandy. Nikt z nas nie przypuszczał, że można tak dobrze się bawić w teatrze. Dla mnie osobiście była to najciekawsza atrakcja wycieczki. Po ciężkim dniu wróciliśmy do naszego schroniska .

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego, następnie Łazienki i na koniec Gmach Sejmu. Tu czuliśmy się jak w domu, bo sejm zwiedzaliśmy pod opieką pana posła Henryka Siedlaczka, który potraktował nas jak swoje dzieci. Bardzo ciekawie opowiadał  o działalności posłów. Pokazał nam budynek sejmu  „od strony kuchni”. Bardzo zadowoleni i pełni wrażeń udaliśmy się w kierunku Świerklan. Wycieczkę rozpoczęliśmy pięknym, słonecznym dniem, a zakończyliśmy ciepłą, majową nocą”.

Julia M., kl. III C

„Najbardziej z całej wycieczki zapamiętałem spektakl w teatrze Krystyny Jandy pt. ,,Przedstawienie świąteczne w szpitalu św. Andrzeja?. Zachwycił mnie humor przedstawienia,  jak i gra aktorska dobrze znanych mi aktorów. Ogromne wrażenie również wywarło na mnie Muzeum Powstania Warszawskiego. Spacer po muzeum był bardzo ciekawie zaplanowany i zorganizowany. Dodatkowo  kartki z kalendarza opisujące każdy dzień powstania są  bardzo oryginalnym pomysłem, który dopełnia klimatu tego miejsca”.

„Wraz z całą moją klasą III B oraz pozostałymi klasami trzecimi wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Około godziny 6.00 wyjechaliśmy ze szkolnego parkingu. Jechaliśmy dość długo. Mimo, że autobus  spełniał wszystkie warunki komfortu, okropny upał nie dawał nam spokoju. W chwili, kiedy nasz przewodnik oznajmił nam, że właśnie wjeżdżamy do Warszawy, usłyszeć można było okrzyki  radości.  Wszyscy zwrócili się do okien, żeby niczego nie przegapić.  Pierwszym punktem naszego programu był Stadion Narodowy. Wbrew pozorom zrobił on  ogromne wrażenie  nie tylko na  męskiej części wycieczki, ale także przeciwnej! To było nasze pierwsze ogromne zdumienie.  Po stadionie przyszedł czas na ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Na trawnikach, ławkach, na schodach, było mnóstwo studentów.  Piękna pogoda, widoki, zielona świeża trawa, zachęcały  do odpoczynku na łonie natury. Niestety, my mogliśmy tylko o tym pomarzyć, ponieważ czas szybko uciekał, a nas czekała kolejna atrakcja czyli Centrum Nauki ,,Kopernik”. Tak więc, nie pozostało nam nic innego, jak zebrać się do autobusu i jechać dalej…  Magia! Centrum przyniosło nam wiele przyjemnych chwil i rozbudziło naszą ciekawość.  Niestety i tu czas przeznaczony na zwiedzanie zbyt szybko się skończył. Zaraz po ,,Koperniku”  udaliśmy się  do naszego  nowego domu, domu na trzy dni, a właściwie noce. Hostel ?Syrenka? to  schronisko młodzieżowe  o wspaniałych warunkach. W momencie, gdy zostaliśmy zakwaterowani w pokojach, wszyscy mogli odetchnąć z ulgą i udać się na obiadokolację. Ale nie na długo. Po posiłku mieliśmy dosłownie chwilkę na odświeżenie po podróży i już gnaliśmy do Arkadii, galerii, w której, jak się okazało,  nie tak trudno się zgubić.  Późnym wieczorem tramwajem wróciliśmy do hostelu. Pełni wrażeń,  z niecierpliwością czekaliśmy, co przyniesie następny dzień.  Godzina 7.30- śniadanie. Zbyt wcześnie! Ale nie mogliśmy narzekać, bo czas nie stał w miejscu.. Cmentarz na Powązkach, Stare Miasto, Zamek Królewski, zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, wszystko w odpowiedniej kolejności, aby dokładne poznać historię. Następnie… Telewizja! Tak, to chyba sprawiło nam najwięcej radości, oczekiwanie na spotkanie z gwiazdami! Po telewizji pojechaliśmy do Wilanowa na obiadokolację, szybie odświeżenie, przebranie i już gnaliśmy do teatru „Och teatr” Krystyny Jandy. Po tym dłuuuugim i męczącym dniu w końcu nastał czas na odpoczynek w hostelu.

Ostatni dzień rozpoczął się od śniadania o 6.45. Szybkie dopakowanie, sprzątanie pokoi i wyjście do Muzeum Powstania Warszawskiego. To, co tam zobaczyliśmy, na pewno na długo zostanie nam w pamięci, bo przecież to nie było takie zwykłe muzeum! Kiedy wyszliśmy z budynku muzeum każdy z nas stał bez słowa. Takiego muzeum jeszcze nie widzieliśmy. Przesiąknięci historią wróciliśmy do hostelu po walizki i  naszą ,,limuzyną” pojechaliśmy prosto do Łazienek. Na zakończenie zwiedziliśmy sejm i senat z naszym posłem Henrykiem Siedlaczkiem. To naprawdę równy gość!!!   Sejm jest tak ogromny, że jego zwiedzanie zajęło nam prawie trzy godziny. Potem udaliśmy się w podróż powrotną do domu. Wspomnienia i pamiątki które przywieźliśmy ze sobą, na pewno zawsze będą wywoływać uśmiech na naszych twarzach”.                                                                                                                                                                                                                    Kasia P. kl. IIIB

„W pierwszym dniu naszej wycieczki najbardziej spodobał mi się Stadion Narodowy oraz wyjście do Galerii Arkadia. Z drugiego dnia pobytu w Warszawie najbardziej wspominał będę  „Przedstawienie świąteczne w Szpitalu Św. Andrzeja „. Spektakl był bardzo komiczny. Wspaniała gra aktorska wywarła na mnie duże wrażenie. Również świetnie się czułem w telewizji TVP, gdzie zobaczyłem studia, w których nagrywane są programy typu ,,Pytanie na śniadanie”.                                                                                                                                                                   Adrian F.

„Najbardziej z całej wycieczki zapamiętam spektakl w teatrze Krystyny Jandy pt.,,Przedstawienie świąteczne w szpitalu św. Andrzeja”. Zachwyciła mnie gra aktorska dobrze znanych mi aktorów i komiczna akcja przedstawienia. Ogromne wrażenie  wywarła  na mnie również wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego, które jest bardzo ciekawie pomyślane i zorganizowane. Kartki z kalendarza opisujące  dzień po dniu to historyczne wydarzenie dodają wyjątkowej atmosfery temu miejscu”.

„W Warszawie zwiedziliśmy dużo wspaniałych miejsc. Jednym z moich ulubionych było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zaskoczyło mnie ono swoim wyglądem i charakterem. Następnym punktem wycieczki, który równie mile mnie zaskoczył, był teatr Krystyny Jandy „Och Teatr”, w którym zobaczyliśmy komiczny spektakl pt. „Przedstawienie świąteczne”. Grał w nim między innymi Cezary Żak. Przedstawienie było bardzo zabawne. Akcja przedstawienia toczyła się w gabinecie lekarskim. Aktorzy zagrali bardzo precyzyjnie, całość oceniam bardzo wysoko”.                                                                                                                            Wojciech K.   Paweł G.

„Wycieczka ta była bardzo udana. Moim zdaniem jedna z najlepszych w całym gimnazjum. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, dużo się dowiedzieliśmy o historii Warszawy. O dziwo, najbardziej spodobało mi się przedstawienie w teatrze. Duże wrażenie swoją wielkością i wyglądem zrobił na mnie Stadion Narodowy. Bardzo polecam”.

„Wycieczka do Warszawy bardzo nam się podobała. Było dużo zwiedzania m.in. Sejm, Stadion Narodowy, Zamek Królewski, Centrum Nauki Kopernik, Łazienki, teatr K. Jandy, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego, Telewizja TVP itd. Wielu uczniom spodobał się spektakl w reżyserii K. Jandy ,,Przedstawienie świąteczne”. Było przekomiczne :).  Mieliśmy także czas dla siebie w galerii ?Arkadia”.

N.B. i K.K.

„W dniach 21-23.05.2014r. wszystkie trzecie klasy wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszą atrakcją, która spotkała nas w pierwszym dniu naszej wyprawy był Stadion Narodowy. W tym samym dniu byliśmy również w Centrum Nauki Kopernik, w którym mogliśmy w zabawny sposób pogłębić swoją wiedzę w różnych dziedzinach nauki. Zwiedziliśmy również Bibliotekę Uniwersytetu Warszawskiego, a późnym wieczorem po zakwaterowaniu się w hostelu udaliśmy się do galerii ,,Arkadia”.  Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Grobu Nieznanego  Żołnierza, gdzie uczestniczyliśmy w zmianie warty honorowej. Następnie razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Stare Miasto oraz Zamek Królewski. Kolejnym punktem naszego zwiedzania był Cmentarz na Powązkach. Z cmentarza udaliśmy się do budynku Telewizji TVP na Woronicza, gdzie między innymi przekonaliśmy się, na czym rzeczywiście  polega praca w telewizji. Później udaliśmy się do Wilanowa, gdzie zwiedziliśmy ogrody i pałac z zewnątrz.

O godzinie 19:00 zebraliśmy się przed teatrem K. Jandy ,,Och, teatr” , w którym zobaczyliśmy wspaniałe przedstawienie pt.: ?Przedstawienie świąteczne”. Ostatniego dnia wycieczki po opuszczeniu hostelu udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego. Następnie spacerowaliśmy po parku w Łazienkach Królewskich. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie gmachu Sejmu, po którym oprowadzał nas poseł Henryk Siedlaczek. Wycieczka ta była bardzo udana, dzięki niej dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji nie tylko o naszej stolicy, ale i o historii całego kraju”.

Klaudia i Ewelina

„Razem z klasą pojechaliśmy na  wycieczkę do Warszawy. Spędziliśmy tam trzy dni. Słońce i dobra pogoda nie odstępowały nas nawet na krok. Wyjechaliśmy o godz. 6:00 z parkingu przed naszą szkołą. Droga była długa, ale przyjemna. Około godziny 12:00 byliśmy już w stolicy. Pierwszym miejscem, do którego się wybraliśmy był Stadion Narodowy. Wszyscy byli pod wrażeniem ogromnych rozmiarów tego obiektu. Nie posiedzieliśmy tam długo, ponieważ czas,, popędzał” i szybko trzeba było przemieścić się w inne, ciekawe miejsce. Drugim miejscem, które odwiedziliśmy były ogrody na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Upalne powietrze utrudniało spacerowanie, ale ogród w popołudniowym słońcu wyglądał cudownie. Następnie, około godziny 15:00 udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Zwiedzanie zajęło nam dwie godziny, było tam wiele stanowisk z różnymi ciekawostkami dotyczącymi głównie zjawisk z zakresu fizyki i chemii. Bawiąc się, jednocześnie mogliśmy się nauczyć wielu ciekawych rzeczy.  Po zakończeniu zwiedzania, zmęczeni skierowaliśmy się prosto do naszego hostelu. Zjedliśmy obiadokolację i zameldowaliśmy się w pokojach. Chwila odpoczynku i wyruszyliśmy na miasto, by odwiedzić słynne warszawskie Centrum Handlowe Arkadia. O godz. 22:00 byliśmy już w hotelu. Trzeba było szybko iść spać, ponieważ drugi dzień miał być równie wyczerpujący.

Pobudka była o godz. 6:00 i już o 7:15 pierwsza grupa udała się na śniadanie. Po śniadaniu całą grupą wyruszyliśmy na cmentarz na Powązkach. Przewodnik oprowadzał nas i opowiadał historie o najważniejszych osobach spoczywających na tym cmentarzu. Potem podążyliśmy w kierunku Starego Miasta, a stamtąd prosto na Zamek Królewski. Pani przewodnik pokazała nam piękne pomieszczenia reprezentacyjne i prywatne. Wielkie wrażenie zrobiła na nas sala balowa, w której znajdowały się złote żyrandole i piękne malowidła na suficie. Zwiedzanie zajęło nam dużo  czasu. Na zakończenie obejrzeliśmy film, który przedstawiał zamek podczas  II wojny światowej”.                                                                                                                           Marta B. Żaneta B.