Jak nie czytam, jak czytam!

Jak można było się przekonać w minionym tygodniu, upalne dni przełomu maja i czerwca to też dobrym moment na wiele ważnych wydarzeń w życiu szkoły – spotkań, akcji i podsumowań.

Gimnazjaliści co prawda uważają się za całkiem już dorosłych, ale co roku, w Dzień Dziecka to przekonanie u nich nieco słabnie. Tak było i tym razem – chętnie ustawiali się w kolejce do specjalnego pojazdu, oferującego im różne smakołyki – lody, gofry. Na pewno z wdzięcznością myśleli o Radzie Rodziców, która była sponsorem i pomysłodawcą tego wydarzenia.

Znalazł się też czas i na inne zajęcia – w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i związanej z tym akcji- Jak nie czytam, jak czytam uczniowie od rana z zapałem wykonywali transparenty, w pewien sposób reklamujące ich ulubione książki. Jak można się było spodziewać, na późniejszym wspólnym zdjęciu uwieczniono tytuły nieco mrocznych powieści, romansów, fantastyki ale i – o dziwo – bajek. Również nauczyciele języka polskiego mieli okazję do tego, by zainteresować uczniów książkami, które z różnych względów uznają za wyjątkowe – czytali ich fragmenty gimnazjalistom zgromadzonym w sali gimnastycznej. Zaprezentowano też efekty realizacji projektu Bajki-pomagajki.

Kolejną część niezwykłych wydarzeń stanowiły prezentacje projektów edukacyjnych, przygotowanych w większości przez uczniów klas II, pod kierunkiem nauczycieli. Jak można się domyślać, różnorodność była ogromna: mieliśmy okazję podziwiać eksperymenty fizyczne i chemiczne, dokonania sportowe, wyniki dociekań historycznych, ale też poznaliśmy zaangażowanie społeczne naszych gimnazjalistów.

 

Pierwsze dni czerwca były też dobrym momentem, by dokonać podsumowania działań związanych z projektem Erasmus +, ale o tym mowa w odrębnym artykule.